Kursus Asas Perajurit Muda Sukarela Siri 2/2012 (APMS)

Assalammualaikum...

Entri kali aku nak cite pengalaman aku join Askar Wataniah. . Last 2 month aku telah attend training untuk Askar Wataniah yg bertempat di Kem Tebrau, Johor Bahru, Johor. Training tu selama sebulan..and aku telah apply cuti tanpa rekod selama sebulan atas alasan menghadiri kursus pasukan sukarelawan. pada mulanya aku cm excited sgt nk pegi kursus ni, sebab cite2 aku dari kecil of kos la nak jd askar kn but tak kesampaian...tp after pergi aku rse cm 'OH MY GOD!!!!' i nak balik okay!..hahaha...menyesal pn ade mase tu..tp nk xnk i need to complete my training the whole month..compulsory!...

Mase 1st week aku rase btul2 lemah...badan aku sakit2,maybe aku dah lame x excercise tu yg sakit...huhu..but atas dorongan kawan2 yang lain semangat aku timbul balik untuk involve in all activities there like marching, excersice pg n ptg, running, masuk hutan, menembak, guling2 and macam2 lagi la..and ofkos im doing the xtvt successfully okay!...no pain ma!...hahaha...

Mase minggu pertama aktiviti wajib adalah attend klas, sebab sebelum latihan sebenar kene belajo teori dulu..kalau tak belajo teori memang korang akan totally failed...lagi satu sume benda yang diajar bkn untuk suke2 tp all the chapter should follow the LAW..ape2 aktiviti yang korang silap buat boleh menyebabkan korang kene naik Military Court..so we should be careful always...

aku tak nak banyak cite untuk entri kali ni sebab aku akan update next entri related with dis entri by chapter according to my training activities...so kene tunggu la...hehe..see ya!

Comments

Popular posts from this blog

berhabuk....

1 April 2014